magnoliowo

słodko

Posted in od kuchni by magnolia on Listopad 23, 2008

rogaliki

Na dworze zaspy, a u mnie masowa produkcja rogalików. Stworzyłyśmy z babcią ponad setkę i jesteśmy z siebie dumne. Jako nadzienia używałyśmy budyniu, dżemu śliwkowego, jabłkowego i cukinii na słodko smakującej jak ananas. Kiedy ja cierpliwie zawijałam kolejnego rogalika kawałeczek wspomnianej cukinii upadł mi koło ręki. I tak się wydało, że babcia je wyjadała z miseczki, kiedy nie patrzyłam.

Rogaliki

pół kilograma mąki
5 dag drożdży
100 ml śmietany
szczypta soli
1 kostka margaryny (250 g)
1 łyżeczka cukru
1 cukier waniliowy (może być też migdałowy, jeśli ktoś lubi)

Margarynę siekamy na mące, tak żeby się wymieszały. Po siekaniu, ugniatamy. Drożdże rozpuszczamy w śmietanie razem z cukrem oraz dodajemy do mąki i margaryny razem z innym składnikami. Zagniatamy na jednolitą masę, rozwałkowujemy (grubość ok. 3 milimetrów) i kroimy w kwadraty. Na kwadraty nakładamy mniej więcej pół łyżeczki budyniu . Zawijamy tak, żeby powstał nam rogalik, to znaczy po przekątnej kwadratu. Trzeba dobrze skleić rogi, żeby budyń się nie wylał, kiedy będą się piekły. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni, pieczemy na różowo. Po wyjęciu polewamy lukrem. Ja posypuję je później startą skórką pomarańczową.

Budyń powinien być gęstszy niż taki normalnie (najlepiej ugotować jedno opakowanie z jedną szklanką mleka). Można również nadziewać dżemem. Lukier tworzymy mieszając białko jajka i cukier puder do odpowiedniej konsystencji.

Z jednej porcji wychodzi około 40-50 rogalików. Zależy od wielkości oczywiście.

Tagged with: ,

komentarze 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jaszmurka said, on Listopad 24, 2008 at 12:52

    mniam… z dżemem śliwkowym… aż mi ślinka pociekła 😀

  2. wilk said, on Listopad 26, 2008 at 9:21

    moje maleństwo rogaliki robi wspaniałe. poczęstowałem tylko rodziców i siostrę jedną i mimo że jeszcze pyszności było wystarczająco żeby obdzielić resztę licznego rodzeństwa, to nie potrafiłem się oderwać. takie dobre 😀


Skomentuj

